پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118870
دولت درخصوص خروج از رکود، آمار و گزارش منتشر کند
تاریخ انتشار : 1393/06/23 10:27:09
نمایش : 1087
محمود اسلاميان گفت: مثبت شدن نرخ رشد اقتصادي بيشتر ناشي از صنايع بزرگ کشور و افزايش درآمدهاي نفتي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نايب رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: ‌من هم قبول دارم که کشور در حال گذر از شرايط رکودي است، اما بايد تاکيد کنم که هنوز مشکلات صنايع کشور پابرجاست.

محمود اسلاميان در گفت‌وگو با افکارنيوز در واکنش به اظهارنظر اخير رييس‌جمهور که کشور از رکود خارج شده است، اظهار داشت: در رابطه با اين‌که از رکود خارج و وارد مرحله رونق شده‌ايم، بايد با اعداد و ارقام صحبت کرد.

وي افزود: اگر دولت چنين ادعايي دارد، بايد آمارها و گزارش‌هايي در اين رابطه منتشر کند.
نايب رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با بيان اين‌که زماني که اقتصاد کشور دو فصل رشد منفي داشته باشند، مي‌گويند وارد دوره رکود شده و وقتي دو فصل رشد اقتصادي مثبت داشته باشد، مي‌گويند از رکود خارج شده است، تصريح کرد: در حال صنايع کوچک و متوسط کشور با چالش‌هاي جدي روبه‌رو هستند.

اسلاميان با اشاره به نرخ رشد اقتصادي مثبت کشور در سال‌جاري که بنا به گفته سخنگوي دولت به يک درصد رسيده است، عنوان کرد: مثبت شدن نرخ رشد اقتصادي بيشتر ناشي از صنايع بزرگ کشور و افزايش درآمدهاي نفتي است.

وي ادامه داد: وگرنه تغيير خاصي در فعاليت صنايع کوچک و متوسط رخ نداده و آنها با مشکلات جدي روبه‌رو هستند؛ اين در حالي است که صنايع کوچک و متوسط حدود ۹۲ درصد از کل صنايع کشور را شامل مي‌شوند و اشتغال موجود در آنها نيز بالغ بر يک ميليون نفر مي‌شود که اين رقم حدود ۴۵ درصد از کل اشتغال صنعتي کشور را در بر مي‌گيرد، اما هم‌اکنون براساس گزارش‌ها حدود ۱۴ هزار واحد توليدي کشور تعطيل يا متوقف شده‌اند.

نايب رييس اتاق بازرگاني ايران با بيان اين‌که يکي از مشکلات اساسي صنايع کشور، معوقات بانکي است، متذکر شد: نبايد تر و خشک با يکديگر بسوزند. فردي که به دليل شرايط اقتصادي کشور نتوانسته تسهيلات خود را پرداخت کند با فردي که وام را گرفته و در بخش‌هاي ديگر خرج کرده يا اين‌که حاضر به باز گرداندن تسهيلات بانکي نيستند، فرق دارند.

اسلاميان با بيان اين‌که در بسته خروج از رکود عنوان شده که همه افرادي که داراي معوقات بانکي هستند، بايد به دادگاه معرفي شوند، تاکيد کرد: اين کار درست نيست؛ چراکه گروهي که به دليل مشکلات اقتصادي کشور با چالش روبه‌رو شده‌اند، بايد درصدد رفع مشکل آنها برآييم.
وي خاطرنشان کرد: من هم قبول دارم که کشور در حال گذر از رکود است، اما بايد تاکيد کنم که هنوز مشکلات صنايع کشور پابرجاست.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html